28. května 2015

STRAWBERRY CHIA JAM

Už nesčetněkrát jsem stála v obchodě u regálů s džemy a hledala takový, který se mi bude složením i cenou alespoň trochu líbit. Po dlouhém pročítání etiket a propočítávání gramáže/ceny jsem to vzdala a začala hledat jinou cestu. Myslím, že jsem ji našla a v obchodě už tímto oddělením procházím jen tehdy, protože jsem zabloudila nebo si zkracuji cestu k pokladně. A pokud dnešní článek dočtete až do konce, tak věřím, že vy taky.

Mám tady pro vás ultrajednoduchý recept na domácí jahodový (ale klidně taky i malinový, ostružinový, borůvkový...) džem s chia semínky.
Na začátku bych chtěla jen zmínit rozdíl mezi džemem a marmeládou, protože já sama, přiznávám, jsem to nevěděla. 

DŽEM: s kousky ovoce, podíl plodů min. 35%

MARMELÁDA: pouze z citrusových plodů, podíl ovoce min. 20%

A teď už k receptu:

JAHODOVÝ CHIA DŽEM

cca 200g jahod
šťáva z poloviny citronu
vanilkový lusk (nemusí být)
med
chia semínka

V hrnci povaříte nakrájené jahody s citronovou šťávou. Až jahody změknou, tak je rozmačkáte (já používám mačkadlo na brambory), podle chuti přidáte med (já dávám dvě lžíce), dužinu z vanilkového lusku a promícháte. Odstavíte z plamene, vmícháte dvě lžíce chia semínek, nalijete do sklenice a necháte vychladnout. Naplněnou sklenici dáte tak na hodinu a půl do lednice, kde chia semínka nabudou a zahustí tím celý džem.

Tadáá, hotovo!

6 komentářů:

  1. vypadá to výborně, ráda někdy vyzkouším :) já jsem měla výborné džemy z farmářských trhů akorát, ale vždycky jsou nehorázně předražené.

    OdpovědětVymazat
  2. Snadné a vypadá to velmi dobře :))) Ještě sehnat za dobrou cenu jahody :))
    Lenny Mali i Danmark

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to vypadá skvěle! Škoda, že snídaně je jen jednou denně, miluju snídat, nejlepší čast dne :D
    http://hollychicc.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  5. (Uhm, tak ještě jednou, pro jistotu:D)

    Vypadá to neskutečně dobře! Už dlouho něco podobného hledám, takže jsem fakt ráda, že jsem narazila na podobný příspěvek a zrovna u tebe.
    Vyzkouším, jen co budu doma :)

    http://about-united-kingdom.blogspot.co.uk/

    OdpovědětVymazat